Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.05.2015 18:55 - ГЛАВА 16 ОТ УЧЕБНИКА ПО МАКРОИКОНОМИКС НА СЪВРЕМЕННАТА ПАРИЧНА СИСТЕМA: АНАЛИЗЪТ IS-LM
Автор: rvmarkov Категория: Политика   
Прочетен: 1211 Коментари: 3 Гласове:
1






Гласувай:
1



1. ard - А кой прави превода, има ли редактор?
22.05.2015 02:09
Например:
''Скоро след като Кейнс публикува Общата теория, британският икономист J.R. Hicks публикува статия, която се опитва да интегрира прозренията, които той е чувствал, че са полезни в Общата теория с онези на т. нар. “класици”, на които Кейнс се противопоставя. Дискутирахме дебата между Кейнс и “класиците” в глава 15.''

Вместо ''които той е чувствал'', може да се използва ''които той е смятал''

Също предлагам някои чисто английски думи да се заменят с българския еквивалент, нищо че вече са възприети в българския език - например думата ''интегрира'' може да се замени с ''обедини'', така няма да се натоварва читателя да си превежда тези думи допълнително, защото колкото и да са възприети в българския език, все пак това са чуждици.

цитирай
2. rvmarkov - Няма редактор засега
22.05.2015 13:41
Може да станете, ако искате. :-)
цитирай
3. ard - Ако имах повече време,
24.05.2015 01:34
бих отделила 5-6 часа да погледна и някоя друга глава, но за съжаление имам твърде много работа на работата си, а и си превеждам за мое удоволствие само, твърде рядко при това :)

Бих предложила, ако има ентусиасти от студентите 2-ри курс ( нали тогава се изучаваше макроикономикс), да се включат с предложения за превод?

Другият вариант- давате някои глави от текста на студентите направо на английски, и ги включвате на английски в конспекта, аз като бях студентка си спомням, сама си търсех литература на английски, така веднъж изкарах 5 по финансов анализ, без да съм прочела лекциите основно, обаче вместо да пиша по въпроса от това което е било преподавано, направих една таблица която ми беше харесала от един английски учебник и която си беше точно по въпроса, но не беше преподавано на лекции, и преподавателя пет минути я разглежда и ми писа 5 без да ме изпитва.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rvmarkov
Категория: Политика
Прочетен: 885090
Постинги: 648
Коментари: 359
Гласове: 457
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930